www.wsveurekavzw.be/

header image 2

WANDELEN IS ONZE PASSIE

<<< zo 11/11/18 spek-eierentocht spouwen >>> ma 26/11/18 reunie oostenrijk>>> wo 28/11/18 sint en piet >>> lidmaatschap 2019 hernieuwen >>> <<< za 08/12/18 busuitstap gent >>> <<< ma 07/01/19 avondwandeling >>> <<< za 02/03/19 voorjaarstocht >>> xx maart 19 ledenfeest >>>

2013 MOEZELWEEKEND - TRABEN TRARBACH

E-Mail: info@central-hotel-traben.de
website : http://www.central-hotel-traben.de/

VERSLAG 2013 WEEKEND IN TRABEN TRARBACH

PROGRAMMA : 2013 ! We waren er voor de tweede keer (2012 hier) en beleefden een geslaagd moezelweekend met alles erop en eraan. Samen met onze gids werd er een spetterend wandelprogramma aan ons gepresenteerd. Bekijk ook hieronder het fotomateriaal:

VRIJDAG 18 OKTOBER 2013
Met 27 wandelaars stonden we op vrijdag 18 oktober gereed aan de GB te Bilzen om naar Traben Trarbach aan de Moesel te vertrekken. Na twee uurtjes rijden waren we aan hotel Central, onze verblijfplaats voor het weekend. Kamers aangewezen gekregen en dan lekkere soep met brood gegeten. Om drie uur kwam dan “de Junther “ onze gids om ons Traben Trarboch onder de grond te leren kennen. Eerst nog een stevige wandeling langs de Moesel en daarna de kelders in. Hier in dit stadje was er vroeger een bloeiende wijnhandel, nu is dat fel achteruit gegaan. Maar deze kelders waren gigantisch, met ingebouwde opslagplaatsen voor de rijping van de wijn. Maar helaas, er waren veel kelders die niet meer gebruikt werden. Om vijf uur waren we terug aan het hotel, nog even op terras gezeten, want het weer was uitstekend, daarna een doucheke en dan avondeten, weer goed en genoeg. Trip voor vandaag 6 km.

klik op de afbeelding voor een vergroting

ZATERDAG 19 OKTOBER 2013
Vandaag gaan we met de trein naar Bullay en vandaar uit terug naar hotel, een trip van 19 km.  Een zeer mooie wandeling langs de westkant van de Moesel. Het weer was
weer zeer mooi, het was 22 graden, soms zelfs te warm. Op een pic-nic plaats werd dan om 13u ons lunchpakket aangesproken. Dan maar verder, door de bossen, langs de wijndruiven, berg op, berg af. Nog een drankje en een stukje “ kuchen” op het terras van de kantine van een kleine luchthaven, waar we het geluk hadden om twee sportvliegtuigjes zien op te stijgen. Aangekomen in hotel, douchen en eten. ’s Avonds werd er duchtig, met nogal wat lawaai, kaart gespeeld.

klik op de afbeelding voor een vergroting

ZONDAG 20 OKTOBER 2013
Reeds ontbijt om kwart voor zeven, want om 8u15 zouden we de bus nemen naar Ürzig, van waaruit we weer te voet naar het hotel zouden stappen. Weer een tocht van 19 km. Maar toen we op de bus aan het wachten waren, kwam onze gids Junther erop om toch maar eens te kijken of die bus wel kwam op zondag. De bus kwam, maar pas om 9u15, Geen nood, we hebben dan maar een stadswandelingetje gedaan. Nadat we in Ürzig van de bus gestapt waren, kregen we al een hele karwei voor ons, we moesten de Kletterweg doen. Langs steile paadjes en laddertjes klommen we door de druivenranken naar boven. Op 1,5 km afstand moesten we een hoogteverschil van 260 meter overbruggen. Na veel gepuf zijn we toch boven geraakt, iedereen, zelfs de mensen met hoogtevrees. Weer door bossen en druivenvelden trokken we verder, zeer mooie vergezichten en ’s middags werd dan weer ons lunchpakket aangesproken. Nog een stop voor een drankje en een stukje, ge weet wel, in de kantine van een fitniscentrum, kwamen we aan het hotel, opgelucht, maar voldaan. Om 6 uur mochten we voor de laatste keer aan tafel en om 7u30 zijn we dan terug huiswaarts gekeerd.
Iedereen was blij, het was een mooi weekend geweest.

moezel-wandelclub-eureka

15nov18 | webmaster | ©@lber10

2018 JAARKALENDER EUREKA BILZEN

2018 jaarprogramma eureka bilzen

HOME | agenda |avondwandeling| bestuur | bestuursvergaderingen | bestuursverslagen | busreizen | clubblaadje | CONTACT | eifel | facebook | feestvergadering | foto's | foto's archief | groepsfoto ischgl | helshoven | index | inloggen | in memoriam | inschrijvingsformulier | jubilea | | EUREK@'S jaarkalender | kledij | ledenlijst | lidmaatschap | links| mededelingen | medewerkers | moezel | nieuws | oostenrijk | over ons | parcours | pelgrimstocht via limburgica | pelgrimswandeling | privacy | promotiewandeling| recepten | sinterklaas| sitemap | spaarplan | tochten | verslagen | wandelweer | webcam | woord van de voorzitter | zeeland |